SORUN CEVAPLAYALIM

SORULARINIZI SORUN UZMAN EKİBİMİZ CEVAPLASIN.

İsterseniz bu bölümden yorum yazarak sorularınızı sorun. Yada dilerseniz iletişim bölümünden bize mail atabilirsiniz.

 

SORUN CEVAPLAYALIM için 572 cevap

  1. Serkan Diker dedi ki:

    merhaba;
    note 4 cep telefonum var servise batarya ve ısınmasından dolayı verdiğimde yazılım yapılıp düzeldiği olarak geri aldığımda daha önce problemi olmayan benim sesimin karşı tarafa gitmemesi sorunuyla karşılastık tekrar geri götürdüğümde ses gidiş parçasını değiştirildiği ve arıza giderildiği olarak cihazı geri aldım fakat aynı ses proplemim devam etmekte olup tekrardan servise telefonu bıraktım.!ay içinde 3 defa telefon servise bırakılmıştır.Tüketici hakem heyetine değişim yada para iadesi için dava açabilirmiyim.Dava açtığımızda bize bir masraf yansımaktamıdır.Şimdiden teşekkür ederim.Saygılarımla.

  2. Baran Bünül dedi ki:

    Sony marka telefonumu 34 gün önce onarım için garantiye gönderdim. Yaklaşık 1 ay öncede değişim cihazı bekleniyor diye servis sayfasında görmekteyim. BU süre içerisinde sony üretici firmayı tahmini olarak 10 defa arayıp şikayet kaydı oluşturdum. Fakat hiçbir şekilde geri dönüş yapılmadı ve servis sayfasında hala değişim cihazı bekleniyor yazmakta. Bunun üzerine telefon bedeli 2688 tl olduğundan il hakem heyetine gittim. Cihaz bana hediye olarak geldiğinden fatura benim adıma değil. Bu sebepten ötürü hakem heyeti benim başvuru yapamayacağımı ve fatura sahibinin gelmesi gerektiğini söylemektedir. Bahsi geçen kişiye ulaşım sağlanamıyor. Şöyle bir örnek veriyorum ancak bana cevap verilmiyor. Diyorum ki varsayalım fatura sahibi öldü. Ben hiçbir hak iddia edemeyecek miyim. Sorum yanıtsız kalıyor ve mağduriyetimin giderilmesi adına hiçbir şey yapılmıyor. Bununla ilgili kanunda bir madde var mıdır? Fatura sahibi olmadan ben başvuru yapamaz mıyım. Cevaplayabilir seniz sevinirim. İyi çalışmalar.

  3. Tuğba Elkıran dedi ki:

    merhaba, ben 2014 yılında bi telefon aldım 2016nın haziran ayında bozuldu servise gönderdim geldi tabiki de tekrar bozuldu 15 temmuz da servise verdim. ama telefonum 25inde servise gitti gibi gözüküyor yani 10 gün telefonum nerede diye sorduğumda telefoncu cevap vermiyor ama elimde belgelerim var benim şikayette bulunurken de bunu dile getirdim ve fotokobisini koydum, sürekli gidip sordum ne zaman gelecek filan sürekli parça beklendiği söylendi ve 11 ağustosta tüketici hakemi heyetine şikayette bulundum 27 gündür telefonum servisten gelmedi dedim dilekçe ile de şikayetlerimi belirttim. Hala daha karar bekleniyor tabi geçenlerde telefoncuya gittim telefonu sormak için o telefon için firma hala parça bekleniyor diyor ben böyle saçmalık görmedim ya, mahkemeden de bi karar için aranmadı 3 ay içinde belli olur filan dedi oradakilerde. Sizce ne olur ?

  4. Okan özkurt dedi ki:

    merhaba ankara da bir firmadan ürün istedim ödemeyi göndermemi söylediler ürünü öyle gönderecekler gayet doğal bir durum fakat ürün var demelerine rağmen ürünü bana göndermediler ve bugün yarın kargo hata yapmış derken 1 hafta geçti sonra ürün yok demeye başladılar sorun ve sıkıntı yaşamış olmama rağmen tamam dedim ve paramı iade etmelerini söyledim,hesap numaramı istediler bende hesap bilgilerimi ve iade isteme sebebini açıklayarak gönderdim buna rağmen iade alamadığım gibi hesap bilgilerimi başka numarayla göndermişim onlara bakmıyorlarmış onu da yedik tekrar gönderdim 3 defa gönderdim bilgileri havaleni yaptık dediler ortada yine bişey yok son olarak 23/09/2016 tarihinde aradım şikayet edeceğimi söyledim ödemeleri bugün yapıyoruz dediler yine yok ürünü aldığım tarih 16/08/2016 dır.Ben bu firmayı nereye şikayet edebilirim.

  5. ZEHRA CÖMERT dedi ki:

    Merhaba,
    Bir ayakkabı markasından ürün aldım.Ayakkabıyı bir kere giydim çok sıktığı için geri götürdüm ve iade yada değişim istedim.Şirket iade veya değişim yapamayacağını tamirat yapabileceğini iletti.07.09.2016 tarihinde verdiğim ürün için hala aranmadım bir bilgi verilmedi.Bu durumda ne yapabilirim? Haklarım nelerdir? Yardımlarınızı rica ederim.

  6. ysf cyln dedi ki:

    Merhaba , yaklaşık 1 bucuk ay önce galata kitap evinden denemek amaçlı ingilizce rusça seti aldım sonra 14 gün içinde iade hakkımız vardı ve iade etmek için kitap evini aradım bana iade formunuz alınmıştır biz size geri dönücez dendi. 1 Buçuk ay bekledim geri dönen olmadı ve bu gün tekrar aradım bana 3 bin tl ödemeniz var dediler. Mağdurum lütfen yardımcı olun.

  7. Enes Harman dedi ki:

    iyi günler ben yeni beyaz eşya aldım. ürünün servisi kurulum için 1 aydır gelmedi. ne yapabiliriz?

  8. Ahmet Kotan dedi ki:

    merhaba ben kliksa.com’dan aldığım lg4 telefonumda arıza çıktığı için teknik servise yolladım fakat 4 ay gibi bir zaman telefonumu vermedilier bende telefonu gidip kendim aldım tüketici hakem heyetini başvurmak için fakat bana telefonu almasaydınız para iadesi yapılırdı aldığınız için aleyhinize sonuçlanabilir dedi.ama ben 4 ay beklemiştim zaten sizce ne olur yradımcı olursanız sevinirim teşekkür ederim.

  9. Üç gün önce ortimax diye elektronik masaj aleti getirdiler deneme yapalım dediler tamam dedim 3 dk bomba 2 dk ele masaj uygulandı ben 10 sene önce ele yaşadığım bunun tehlikesi olabilir dedim..tbmm deneyin birkaç daha dediler verip gittiler.. sonra değil sebenem sağ koluma garejet eden edin felç yaşadığım kola.. kimildiyanadh bile 2,3 dk deneme sonucunda…. bugün aradım bu alet benim elimi kullanamaz hale getirdi,m bu yüzden kullananan bu aleti dedim bugün alıp kullanmak zorubsaymisim üç gün önce iki denediğim fakir,,m ben bundan şikayet ediyorum beyninde de sol tarafında zorlama gibi ağrılar da başladı.. zorunlu olarak kullanmak zorubdaymisim şirketin sahibi ile konuştum bugün oymhs

  10. Doğukan Torman dedi ki:

    İyi günler fonotel garantili lg3 telefonumu ekran sorunuyla alakalı servise yolladım yaklasık 24 iş günü sonra yolladılar ve telefon bozuk geldi. Şimdi nasıl bir yol izlemeliyim yardımcı olursanız sevınırım

    • Av. Muhammed Saylık dedi ki:

      Doğukan Bey,
      İlgili firmaya tekrar başvuruda bulunarak ürünün onarımını, ürünün ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini yada sözleşmeden dönme hakkınızı kullanabilirsiniz. Taleplerinizin reddi halinde, yasal sınırları da göz önünde bulundurarak il veya ilçe hakem heyetine sözleşmeden dönme ve paranızın iadesi talebi ile başvuruda bulunabilirsiniz.

  11. osman karakaya dedi ki:

    1100 liraya sony marka telefon aldım 4 kere servise verdim yapılmadan her seferinde geri gönderdiler anında tekrar verdim en son verdigimde tarih 25,5,2016 idi bugun ayın 14,09,2016 telefonumdan halen haber alamıyorum sony marka telefon almayın arkadaşlar ilgilenmiyorlar tuketici haklarına şikayet ettim 2 ay oldu ne zaman sonuçlanır acaba

    • Av.MuhammedSaylik dedi ki:

      Osman Bey,
      Tüketici Hakem Heyetleri başvuru tarihinden itibaren 6 ( altı ) ay içerisinde ancak hakem heyetlerinin yoğunluk durumuna göre ise 1 (bir) yıl içerisinde başvurunuzu sonuçlandıracaktır.

    • Kadir Demirel dedi ki:

      aynı durum bendede var 2 aydır telefonumdan haber yok üst birimlere ilettik diolar bende tüketici haklarına gittim benden kargoya verdiğim tarihi istediler onla ilgili belge istiolar onu bulamıom benim telde piç olacak gibi🙂 sn bilgin varmı onu nasıl bulurum o ne zaman gönderdiğime dair belge

  12. Edanur Gürkaş dedi ki:

    merhaba ben vodafone yanımda uygulamasının ana ekrana gönderdiği ek paket bildirimini yanlışlıkla kabul ettim 1 gb internet paketi almış bulundum yanlışlıkla . Ve paketi hiç kullanmadan hemen müşteri hizmetlerini aradım paket iptali için bana iptal edemeyeceklerini söylediler. Kullanmadığım için iptal etme şansım yok mu ?

    • Av. Muhammed Saylık dedi ki:

      Edanur Hanım,
      Maalesef bu tip durumlarda sistemsel olarak onayınız söz konusu olduğundan iptal etme şansınız bulunmamaktadır.

  13. Ata Laçin Tan dedi ki:

    İnternetten satın almış olduğum ayakkabı benden habersiz olarak iptal edilmiş ve kredi kartıma para iadesi gerçekleştirilmiş ve şu an baktığım zaman fiyatı arttırılmış, bu ayakkabıyı aynı fiyattan nasıl satın alabilirim, haklarım nelerdir?

  14. Zeynep Tunç dedi ki:

    gecen sene aldıgım 550 lıralık lg telefonum arızalandı 3 kez sonra degısım talep ettım 95 gun oldu degısım yapılmadı para ıadesı ve maddı manevı tazmınat felan nasıl acarım yardımcı olurmusunuz ?

    • Av. Muhammed Saylık dedi ki:

      Zeynep Hanım,
      Başvurunuza dair evraklar ile birlikte ilçe tüketici hakem heyetine başvurarak sözleşmeden dönme ve paranızın iadesine karar verilmesini talep edebilirsiniz.

  15. Hidayet Dogan dedi ki:

    01.09.2016 da aldıgım urunu nedensız 02.09.2016 tarihinde ıade talebim reddedıldı 14 gun hakkım oluyor degılmı bu durumda yardımcı olabılırmısınız

    • Av. Muhammed Saylık dedi ki:

      Hidayet Bey,
      Hangi ürünü, nereden, ne şekilde, nasıl aldığınızı daha açık bir şekilde yazarsanız sorunuzu daha net cevaplandırma şansına sahip olacağız.

  16. Ada Canyel dedi ki:

    BEN YENİ LENOVA ALDIM EKRANI KIRILDI SERVİSE GİTMEDEN ÖNCE ARADIK VE 4 GN İÇİNDE ELİNİZDE OLUR DEDİLER 10 GÜN GEÇTİ VE HALA TLEFON GELMEDİ NE YAPMALIYIM ARAYABİLECEĞİM BİR YER VARMIDIR YARDIMCI OLUN LÜTFEN

    • Av. Muhammed Saylık dedi ki:

      Ada Canyel,
      Kanunen azami 30 gün içerisinde onarım işleminin gerçekleştirilmesi zorunludur. Şu aşamada bu süreyi beklemeniz gerekmektedir.

  17. Tuğrul Çalık dedi ki:

    meraba ben yeni telefon aldım faturama ek olarak telefonun içeriğini bilmiyodum sim kartı takıp kurdular ama telefonu beğenmedim değişmek istedim ama değişmediler sisteme kaydı yapıldığı için değiştiremeyiz dediler. tüketici hakem heyetine başvurursam 3 gün içinde cayma hakkım olduğunu söylediler böyle bi hakkım var mı ? yardımcı olabilir misiniz…telefon açık

    • Av. Muhammed Saylık dedi ki:

      Tuğrul Bey,
      Telefonunuzu beğenmeme gerekçesi ile başvurunuza karşılık olarak firmanın vermiş olduğu cevap haklıdır. İlgili mevzuat bahsettiğiniz gerekçe ile sözleşmeden dönmeye cevaz vermemektedir.

  18. Miray özkan dedi ki:

    Pegasus havayolları bavulumu kaybetti. Bana tazminat olarak 180 dolar ödeme yapacaklarını bildiren e-posta attılar. Benim hesaplarıma göre en az 3000 TL’lik eşyamı kaybettiler. Üstelik manevi olarak da sıkıntı yaşadım. Ödeyecekleri ücreti arttırmak için ne yapabilirim? Teşekkürler.

    • Av. Muhammed Saylık dedi ki:

      Miray Hanım,
      Bavulunuzun kaybolması sonrasında havaalanında gerekli başvuruları yapmış olmanız halinde uluslararası kurallar gereğince havayolu şirketi kilogram başına size 30 dolar ödemekle yükümlüdür.

  19. ufuk özsoy dedi ki:

    Acil cevap yazarmisin

  20. ufuk özsoy dedi ki:

    Geçen hafta telefonum gelmedi diye tüketici haklarına verdim şimdi sikayetimi geri çekmek istiyorum munkunmu acaba

    • Av. Muhammed Saylık dedi ki:

      Ufuk Bey,
      Şikayetinizi çekmenizde hukuken bir engel bulunmamaktadır. Yazılı olarak talebinizi içerir dilekçe ile birlikte ilgili tüketici hakem heyetine başvuruda bulunarak sorununuzu çözebilirsiniz.

  21. merhaba garanti süresi daha dolmamış oto koltuğum düşerek muhtamelen kırıldı.. garantisi dolmadığından servise göndererek ne yapılabileceğeni sordum fakat yaklaşık 3 ay olmasına rağmen cevap alamadım. bu konu hakkında haklarım nelerdir, servis süresi yasal olarak 1 ay olmasına rağmen 3 aydır dönmemelerinin nedeni garanti kapsamına girmemesi mi?

    • Av. Muhammed Saylık dedi ki:

      Yunus Bey,
      Ürününüz, serviste kalması gerekli asgari süreyi aşmış olduğundan ve ürününüzün tamir işlemi gerçekleştirilerek tarafınıza verilmediğinden bu hususta ürününüzün iadesi talebiyle ilgili gerekli başvuruyu yasal sınırları da göz önünde bulundurmak koşuluyla il,ilçe tüketici hakem heyetine yada tüketici mahkemesi’ne giderek yapabilirsiniz.

Sorunuzu Sorun

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s